mBank jako pierwszy w Polsce przyspieszył przelewy

Internetowy mBank wprowadził innowacyjne rozwiązanie dla 2,5 miliona swoich Klientów. Jako pierwsi w kraju mogą oni korzystać z przelewów ekspresowych, dzięki którym pieniądze trafiają na konto odbiorcy w ciągu 15 minut.

Przelew ekspresowy to nowa usługa, z której mogą korzystać zarówno indywidualni, jak i firmowi Klienci mBanku. Umożliwia ona wykonywanie szybkich transferów pieniężnych na konta w różnych bankach wprost z rachunku osobistego eKONTO, a przeznaczona jest dla osób, którym zależy na zrealizowaniu przelewu w krótkim terminie.

mBank jest pierwszym bankiem w Polsce, który oferuje dostęp do usługi przelewu ekspresowego bezpośrednio z poziomu systemu transakcyjnego. Szybki przekaz można zlecić zarówno w internecie, jak i za pośrednictwem mLinii.

Przelew ekspresowy to doskonała alternatywa dla dotychczasowych przelewów realizowanych za pomocą systemu ELIXIR. Jest równie prosty w obsłudze, a pieniądze trafiają na konto odbiorcy w ciągu maksymalnie 15 minut po wysłaniu – mówi Adam Miziołek, naczelnik wydziału produktów podstawowych w mBanku. Większość standardowych przelewów w kraju księgowana jest na rachunku odbiorcy w ciągu jednego dnia, co w niektórych przypadkach może być  terminem zbyt długim, zwłaszcza gdy np. spłacamy ratę kredytu w ostatniej chwili. Dzięki temu czas przekazania pieniędzy do odbiorcy nie stanowi już problemu – dodaje Miziołek.

Usługa przelewu ekspresowego w mBanku oparta jest na systemie BlueCash firmy Blue Media SA.

Dlatego też Klient mBanku, korzystający z tego typu przelewu, wskazuje rachunek docelowy odbiorcy, a środki przesyła na konto firmy Blue Media (czyli partnera technologicznego wdrożenia). Następnie, w ciągu kilku minut z rachunku spółki realizowany jest przelew na podany wcześniej rachunek odbiorcy. Za usługę pobierana jest prowizja z eKONTA w wysokości 5 zł.

Przelew ekspresowy jest równie bezpieczny jak standardowe przelewy realizowane przez mBank bez opłat za pośrednictwem KIR SA. Przelewy ekspresowe realizowane są na rachunki prowadzone przez główne detaliczne banki w Polsce. Obecnie przekaz można zaadresować do 18. polskich banków.

mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ostatniej edycji rankingu konsumenckiego „Jakość Obsługi” (wrzesień 2010 r.) otrzymał przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010”. W grudniu 2009 r. w rankingu „Bank Najbliższy Klientowi” „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator, został także ogłoszony najchętniej polecanym przez Klientów bankiem w Polsce. Tytuł „Złotego Banku 2009 r.”, przyznany przez internautów w plebiscycie Bankier.pl i PayU SA „Złoty Bankier” w lutym 2010 r., to kolejne istotne wyróżnienie w historii Banku.

mBank – od 10. lat na polskiej scenie bankowej.

Blue Media SA należy do największych podmiotów działających w polskim Internecie. Aktywność firmy koncentruje się na pięciu strategicznych kierunkach obejmujących obsługę platform transakcyjnych dla klientów indywidualnych. Wachlarz usług stanowią m.in. popularne usługi doładowania kart typu pre-paid, platforma SMS-owa zwiększająca bezpieczeństwo systemów finansowych oraz płatności mobilnych, a także pożyczki online. Wśród nowych produktów znajduje się także serwis umożliwiający sprzedaż ubezpieczeń w całości przez Internet – Inseco.pl, oraz serwis Bluecash.pl, czyli szybkie transfery gotówkowe.